www.SEYA.gr

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

  
  

Εξώδικη διαμαρτυρία του Συνδέσμου προς το υπουργείο Υποδομών για τα τέλη διοδίων των επαγγελματικών αυτοκινήτων στις εθνικές οδούς

«Μην εξομοιώνετε τα επαγγελματικά αυτοκίνητα με τα λεωφορεία και τα φορτηγά»

Τη διαμαρτυρία του προς το υπουργείο Υποδομών για την εξομοίωση των επαγγελματικών αυτοκινήτων με τα τριαξονικά υπέρβαρα οχήματα όσον αφορά τα τέλη διοδίων στις εθνικές οδούς, κατέθεσε το ΔΣ του Συνδέσμου.

Με εξώδικη διαμαρτυρία του προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, το ΔΣ –κι αφού εξέφρασε την αντίθεσή του για τους έμμεσους φόρους των διοδίων-  ζήτησε την ενσωμάτωση των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων στην κατηγορία των ΙΧ, στα πρότυπα μάλιστα της Αττικής οδού, προκειμένου να σταματήσει η εξομοίωσή τους με τα ογκώδη οχήματα.

Με βάση τις αναφορές του Συνδέσμου, το τέλος διοδίων  των ελαφρών φορτηγών στην Αττική οδό ανέρχεται στα 2.80 ευρώ, ενώ στις λοιπές εθνικές οδούς το ποσό εξακοντίζεται έως και  τα 8.30 ευρώ.

«Σε κάθε περίπτωση», επισημαίνει το ΔΣ του Συνδέσμου, « η ψαλίδα της άνισης αυτής μεταχείρισης πρέπει να αμβλυνθεί».

Δημοσιεύουμε στη συνέχεια την εξώδικη διαμαρτυρία.                                                             

Κύριε Υπουργέ

Όπως σας είναι ήδη γνωστό, κατά μήκος των εθνικών οδικών αρτηριών υπάρχουν διόδια όπου επί της ουσίας αντιστοιχούν σε έμμεσους φόρους, και για τους οποίους εκφράζουμε την αντίθεσή μας.

Η τιμή του διοδίου αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία οχήματος όπως αυτό προσδιορίζεται ανάλογα με το ύψος και τον αριθμό των αξόνων του.

Στην Αττική οδό, μία από τις μεγαλύτερες κεντρικές αρτηρίες, η δεύτερη κατηγορία αφορά επιβατικά ΙΧ ίδιας χρήσης με μικρό τρέιλερ και σχάρα, ύψους μικρότερου του 1.30 μ. επάνω από τον πρώτο άξονα δύο αξόνων ή ύψους μικρότερο του ενός και τριάντα επάνω από τον τρίτο άξονα με κόμιστρο 2.80 ευρώ.

Με την ως άνω δεύτερη κατηγορία ως προς το κόμιστρο των 2.80 ευρώ εξομοιώνεται η ΤΡΙΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ που αφορά ελαφρά εμπορικά οχήματα ύψους 1.30μ επάνω από τον πρώτο άξονα και συνολικά ύψος μικρότερο των 2.70μ.

Τούτο όμως δεν συμβαίνει στις λοιπές κεντρικές αρτηρίες της Ολυμπίας οδού ή των λοιπών  εθνικών οδών.

Στις οδούς αυτές, ενώ η δεύτερη κατηγορία έχει κόμιστρο 2,5 ευρώ η τρίτη κατηγορία εξακοντίζεται στα 6,30 ευρώ (πρβ. εταιρεία  ΜΟΡΕΑΣ).

Σχετικά με τον κλάδο μας ο οποίος έχει υποστεί τις δυσμενείς συνέπειες της κρίσης σε υπερθετικό βαθμό, θα πρέπει να επισημανθεί ότι ένα επιπλέον κόστος από τη χρήση των ελαφρών φορτηγών, που είναι καθημερινό εργαλείο και μέρος της δουλειάς μας, καθίσταται τουλάχιστον υπερβολικό και αντίθετο στα συναλλακτικά ήθη.

Δηλαδή ένα επαγγελματικό όχημα του υδραυλικού που έχει μικτό βάρος 3.500 κιλά και μονά λάστιχα αλλά το ύψος της καρότσας ξεπερνά τις περισσότερες φορές το ύψος των 2.20μ σαν αμάξωμα είτε εξαιτίας της σχάρας που φέρει για να φορτώνει τα εμπορεύματα που είναι απαραίτητο μέρος της εργασίας μας, εξομοιώνεται  σε κόμιστρο με το λεωφορείο ή με ένα τριαξονικό όχημα που είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερα σε όγκο και τόνους.

Για παράδειγμα στα διόδια των Αφιδνών η δεύτερη κατηγορία των ελαφρών οχημάτων πληρώνει ως κόμιστρο διοδίων 3.30 ευρώ  και η τρίτη κατηγορία που αφορά φορτηγά και λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από 4 άξονες, κόμιστρο 8.30 ευρώ .

Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στην Ολυμπία οδό.

Τα παραπάνω δείχνουν ανισομερή και καταχρηστική οικονομική αντιμετώπιση των ελαφρών φορτηγών  που εξομοιώνονται έτσι με ογκώδη οχήματα.

Καθίσταται επιτακτική ανάγκη αυτή η άνιση μεταχείριση να λάβει τέλος και να ισχύσει ως γνώμονας δικαιότερης μεταχείρισης τουλάχιστον ο κατάλογος που αναφέρθηκε και ισχύει για την Αττική οδό.

Δεδομένου ότι με την κρίση οι περισσότεροι επαγγελματίες υδραυλικοί χρησιμοποιούν το επαγγελματικό τους όχημα και για ιδιωτική τους χρήση, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα και για επιβατικό αυτοκίνητο αλλά συγχρόνως για το βιοπορισμό τους και προς εξυπηρέτηση του επαγγέλματός τους.

Επειδή θα πρέπει να επιληφθείτε ώστε να εξομοιωθούν  τα κόμιστρα διοδίων σε όλες τις εθνικές κεντρικές αρτηρίες που υπάρχει ανισομέρεια με αυτά της Αττικής οδού όσον αφορά τη δεύτερη και τρίτη κατηγορία οχημάτων.

Επειδή τα ελαφρά φορτηγά είναι δίκαιο και εύλογο να πληρώνουν κόμιστρο ίδιο με τα ΙΧ και όχι με τα τριαξονικά υπέρβαρα οχήματα όπως σήμερα ισχύει.

Επειδή σε κάθε περίπτωση η ψαλίδα της άνισης αυτής μεταχείρισης πρέπει να αμβλυνθεί.

Επειδή εξαιτίας των ανωτέρω επιβαρυνόμαστε άνισα και αντισυνταγματικά τα ανωτέρω κόμιστρα.

Επειδή η παρούσα είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθινή.

Επειδή αρμόδιος φορέας για τον περιορισμό και έλεγχο των ανισοτήτων που ισχύουν μεταξύ των ιδιωτικών εταιρειών για την είσπραξη των διοδίων είναι το Δημόσιο όπως αυτό κάθε φορά εκπροσωπείται διότι εν κατακλείδι το Δημόσιο Συμφέρον εξυπηρετούν οι ως άνω οδοί και για το σκοπό αυτό διαμορφώθηκαν.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Σας γνωστοποιούμε το περιεχόμενο της παρούσης προκειμένου να προβείτε εντός ευλόγου χρόνου στις νόμιμες ενέργειες και σε κάθε περίπτωση να μας απαντήσετε εγγράφως εντός 15νθημέρου από την επομένη της κοινοποιήσεως της παρούσης  επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται όπως επιδώσει την παρούσα προς αυτούς που απευθύνεται αντιγράφων αυτή ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεώς του προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                    

Αθανάσιος Στρουμπούλης                                                                                   

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Νικόλαος Γρίβας

Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 23 επισκέπτες και κανένα μέλος